Johnny Hooybergs
702
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-702,bridge-core-3.0.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled, vertical_menu_hidden,vertical_menu_hidden_with_logo, vertical_menu_width_260,qode-title-hidden,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-theme-ver-28.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

Johnny Hooybergs

.NET Core, het Microsoft Compiler Platform en de Unity Game Engine

Tijdens deze presentatie word je ondergedompeld in .NET Core, het Microsoft Compiler Platform en
de Unity Game Engine. We bouwen een educatief spel op een uurtje tijd. Geen high-level tech-demo,
maar een échte applicatie die wordt gebruikt in scholen en teambuildingevents voor bedrijven. Het
doel van het spel is om spelers uit te dagen een script te schrijven in C# waarmee een virtuele robot
bestuurd kan worden. Deze robot zal in een arena tegen andere robots moeten vechten, en de
kwaliteit van het script bepaalt het succes van de robot. Het spel is opgebouwd uit
een ASP.NET Core WebApi backend voor communicatie, een Unity frontend om het gevecht te
visualiseren en middleware processing services om de scripts te compileren en uit te voeren. Deze
presentatie is bedoeld om aan te tonen dat de hedendaagse technologie en tools ons de mogelijkheid
geven om op een eenvoudig en relatief snelle manier tot professionele oplossingen te komen.