Matthias Dobbelaere-Welvaert richtte in 2010 ‘deJuristen’ op, en was managing partner tot 2019, waarna hij zijn aandelen overliet aan de betrokken investeerder. Gepassioneerd door marketing en video, richtte hij vervolgens het productiehuis ‘DOBBELAERE-WELVAERT’ op.
Matthias is ook directeur bij de Stichting ‘Ministry of Privacy‘, en co-founder en ‘Chief Creative’ bij Ethel, een legal tech & design agency. Hij leidt de mediazaak ‘Stop de vingerafdruk’ voor het Grondwettelijk Hof.
Matthias studeerde rechten aan de Universiteit van Gent, en behaalde een postgraduaat in ICT & Media Law aan de Universiteit Leuven (ICRI). Hij doceert ‘Copyright and Mediarights’ aan de Erasmus Hogeschool Brussel.
Governments, intelligence agencies and companies are constantly on the lookout for new technologies, to harvest your and my personal data. While the European legislators have put enormous pressure on private companies to comply with the complicated GDPR, local and national governments are increasingly aggressive in implementing new tools, new frameworks and new legislation that puts forward a promise of total safety, in return for our rights & liberties.
Was 1984 a manual, as some say? Can we still turn the tide, and make privacy yet again relevant? Because privacy does not belong to lawyers, tech experts or philosophers, it belongs to all of us. It’s not just a human right, it is a human need. What will the future bring? It’s up to us, to decide.